Villkor_Webbshop_Byteserbjudande

Villkor för köp av redKnows Plus i samband med inbyteserbjudande

 

Allmänna villkor

Villkoren gäller för varor beställda i Axtechs webbshop knutet till inbyteserbjudande av redKnows Plus . Axtech förbehåller sig rätten att ändra erbjudandet utan föregående avisering. Privata köpare skall vara myndiga eller inneha målsmans godkännande för att ingå avtal med Axtech.

 

Erbjudande och villkor för reducerat pris
Axtech erbjuder befintliga redKnowskunder att köpa en redKnows Plus GPS-tracker till reducerat pris när de skickar in sitt gamla redKnowslarm till Axtech. Inbyteserbjudandet gäller de befintliga eller tidigare kunder som Axtech kontaktar och som via bifogad länk i erbjudandet handlar via redKnows webbshop.

 

Om kunden returnerar ett redKnows-larm reduceras priset på redKnows Plus med 450 kr inkl moms. Detta dras av automatiskt vid köp via länken. Priset för larmet blir 1800 kr inkl. moms. Kunden har 14 dagar på sig att returnera det gamla larmet. Skulle kunden inte skicka tillbaks sitt äldre larm, förbehåller sig  Axtech rätten att i efterhand dra 450 kronor från det betalkort som kunden registrerar på användarkontot.
Erbjudandet gäller enbart vid köp av redKnows Plus och enbart för köp som görs direkt från Axtech. Det går inte att byta in fler än ett larm per köp, vilket  ger ett maximalt avdrag på 450 kr inkl moms.

 

Betalning
Aktuella priser presenteras i SEK inkl. moms i webbshopen. Vi reserverar oss för skrivfel.

 

Privatkunder betalar varor i webbshop med kort via Payson.
För att handla av Axtech som privatperson måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i en kreditprövning. Axtech förbehåller sig rätten att i enskilt fall skicka order mot postförskott eller neka leverans.

 

Företag betalar via Payson eller mot faktura som skickas från Axtech AB tidigast i samband med leverans till kund. Betalningsvillkor 30 dagar. Vid försenad betalning debiteras kund dröjsmålsränta på 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid påminnelse debiteras lagstadgad avgift om för närvarande sextio (60) kronor. Axtech förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso, varvid lagstadgad inkassoavgift på för närvarande 180 kr tillkommer.

 

En årsavgift för drift debiteras för både privatkund och företagskund. Denna erläggs alltid via betalkort som registreras på kundens lösenordsskyddade konto. Betalningar hanteras säkert via DIBS. Kundens kort måste vara anslutet till 3D-secure för säker kortbetalning på nätet.

 

Leverans och frakt
Leverans sker normalt inom 5 arbetsdagar efter lagd order. Skulle större avvikelser förekomma kontaktas kunden. Då order lagts och godkänts mailas ett ordererkännande till mailadressen i beställningen med beräknat datum för utleverans.

 

Transportalternativ Privatkund
Välj mellan transportalternativ som presenteras i webbshoppen. Fraktkostnaden gäller standardvikter och kan variera beroende på leveranssätt och vikt.

 

MyPack (Posten)
Leverans enbart till Privatpersoner. Hämtas hos postombud. Avisering via e-post, SMS eller brev då paket finns att hämta. Paketet är spårbart. Maxvikt 3 kg.

 

Varubrev (Posten)
Levereras till postadress eller hämtas hos postombud beroende på storlek. Mottagaren meddelas med SMS eller e-post när varan är inlämnad till Posten. Om hämtning sker hos postombud aviseras detta via SMS, e-post eller brev. Maxvikt 2 kg.
Observera! En brevförsändelse är inte spårbar och Axtech tar inget ansvar för leveranser som inte nått mottagaren. Är leveransen av betydande värde rekommenderar vi spårbara alternativ.

 

DHL
Hämtas hos DHL-ombud. Avisering via e-mail eller SMS då paket skickas samt finns att hämta. Paketet är spårbart.

 

Transportalternativ Företag

Frakt görs med Företagspaket. Fraktkostnad tillkommer om inget annat är överenskommet. Fraktkostnad redovisas i webbshoppens varukorg. Leverans sker inom 5 dagar efter lagd order. Skulle avvikelser förekomma kontaktas kunden.

Vid försändelser med lägre värde och med vikt under 500 gram kan brevförsändelse väljas. Denna är inte spårbar och Axtech tar inte ansvar för transporten.

 

 

Distansköplagen och ångerrätt
Privatkund har rätt att ångra ett köp, inom 14 dagar (ångerfrist) från det datum varan mottagits, enligt Distansköpslagen. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom ångerfristen. Meddela per mail: info@redknows.se. Om en kund väljer att returnera varan, står kunden själv för frakt.

 

Produkten ska returneras i originalförpackning och vara väl förpackad i ytteremballage. Den ska även returneras i oanvänt skick med samtliga komponenter och tillbehör intakta samt fri från smuts, märkning och skador.

 

Du kan avbeställa din order fram tills vi skickat den. Om vi har hunnit skicka den före avbeställning kommer leveransen att räknas som ej uthämtad och du debiteras med 149 kr för outlöst paket.

 

Ångerrätten enligt distansköplagen gäller inte företag.

 

 

Returrätt företag
Med returrätt avses en rätt för kunden att i enlighet med vad som anges i denna punkt returnera en produkt som ingår i Axtechs ordinarie sortiment utan att fel i produkt föreligger.

 

Returrätt gäller när följande villkor är uppfyllda:
a) Kunden ska inom tio arbetsdagar från leveransdagen informera Axtech om att kunden önskar returnera produkt.
b) Produkten ska returneras i obruten originalförpackning och vara väl förpackad i ytteremballage. Den ska även returneras i oanvänt skick med samtliga komponenter och tillbehör intakta samt fri från smuts, märkning och skador.

 

Outlösta paket
Om ett paket inte hämtas ut, eller om en försändelse kommer i retur på grund av att Axtech fått en felaktig adress, tar vi ut 149 kr ex moms som kompensation för frakt och omkostnader. Vid retur från utlandet betalar kunden alla fraktkostnader för försändelsen samt 149 kr (SEK), som kompensation för hantering och omkostnader

 

Reklamation & service
Vid alla typer av reklamationer, t ex skadad vara eller saknad vara i leveransen, ber vi dig kontakta Axtech på info@axtech.se eller på 031-55 88 66. Behöver en produkt returneras skall Axtech först kontaktas och dokumentation om problemet skall skickas med returen. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Garanti på hårdvara är två år.

 

Personuppgiftsbehandling
Axtech behandlar namn- och adressuppgifter samt andra uppgifter Kund uppgivit vid registrering av Konto och vid beställning. Axtech behandlar vidare uppgifter om Kunds köp, sammanlagt belopp och antal köpta produkter. Syftet med behandlingen är att kunna fullgöra avtalet med Kund samt för information, marknadsföring och personliga erbjudanden till Kund via exempelvis e-post, SMS och brev.
Personuppgifter lämnas inte ut till tredje man utan kunds aktiva medgivande. Personuppgiftsbehandling sker i enlighet med personuppgiftslagen.