Villkor Webbshop Privatperson

Villkor för köp i webbshop – Privatperson

 

 

Allmänna villkor

 

Villkoren gäller för varor beställda i Axtechs webbshop. Axtech förbehåller sig rätten att ändra utbud och priser utan föregående avisering. Köparen skall vara myndig eller inneha målsmans godkännande för att ingå avtal med Axtech.

 

 

Betalning
Aktuella priser presenteras i SEK inkl. moms i webbshopen. Vi reserverar oss för skrivfel.

Betalning görs med kort via Payson.

För att handla av Axtech måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i en kreditprövning. Axtech förbehåller sig rätten att i enskilt fall skicka order mot postförskott eller neka leverans.

 

 

Leverans och frakt
Leverans sker normalt inom 7 dagar efter lagd order. Skulle större avvikelser förekomma kontaktas kunden. Då order lagts och godkänts mailas ett ordererkännande till mailadressen i beställningen med beräknat datum för utleverans.

 

 

Transportalternativ
Välj mellan transportalternativ som presenteras i webbshoppen. Fraktkostnaden varierar beroende på leveranssätt och vikt.

 

MyPack (Posten)
Leverans enbart till Privatpersoner. Hämtas hos postombud. Avisering via e-post, SMS eller brev då paket finns att hämta. Paketet är spårbart. Maxvikt 3 kg.

 

Varubrev (Posten)
Levereras till postadress eller hämtas hos postombud beroende på storlek. Mottagaren meddelas med SMS eller e-post när varan är inlämnad till Posten. Om hämtning sker hos postombud aviseras detta via SMS, e-post eller brev. Maxvikt 2 kg.
Observera! En brevförsändelse är inte spårbar och Axtech tar inget ansvar för leveranser som inte nått mottagaren. Är leveransen av betydande värde rekommenderar vi spårbara alternativ.

 

DHL
Hämtas hos DHL-ombud. Avisering via e-mail eller SMS då paket skickas samt finns att hämta. Paketet är spårbart.

 

 

Distansköplagen och ångerrätt
Privatkund har rätt att ångra ett köp, inom 14 dagar (ångerfrist) från det datum varan mottagits, enligt Distansköpslagen. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom ångerfristen. Meddela per mail: info@redknows.se. Om en kund väljer att returnera varan, står kunden själv för frakt.

Du kan avbeställa din order fram tills vi skickat den. Om vi har hunnit skicka den före avbeställning kommer leveransen att räknas som ej uthämtad och du debiteras med 149 kr för outlöst paket.

 

 

Outlösta paket
Om ett paket inte hämtas ut, eller om en försändelse kommer i retur på grund av att Axtech fått en felaktig adress, tar vi ut 149 kr som kompensation för frakt och omkostnader. Vid retur från utlandet betalar kunden alla fraktkostnader för försändelsen samt 149 kr (SEK), som kompensation för hantering och omkostnader

 

 

Reklamation & service
Vid alla typer av reklamationer, t ex skadad vara eller saknad vara i leveransen, ber vi dig kontakta Axtech på info@axtech.se eller på 031-55 88 66. Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss. Garanti på hårdvara är två år.

 

 

Personuppgiftsbehandling
Axtech behandlar namn- och adressuppgifter samt andra uppgifter Kund uppgivit vid registrering av Konto och vid beställning. Axtech behandlar vidare uppgifter om Kunds köp, sammanlagt belopp och antal köpta produkter. Syftet med behandlingen är att kunna fullgöra avtalet med Kund samt för information, marknadsföring och personliga erbjudanden till Kund via exempelvis e-post, SMS och brev.
Personuppgifter lämnas inte ut till tredje man utan kunds aktiva medgivande. Personuppgiftsbehandling sker i enlighet med personuppgiftslagen.